Sephora Kids: Godinu dana kasnije – što smo naučili i kamo idemo dalje?
U svijetu ljepote, rijetko koji fenomen izazove toliko reakcija kao što je to učinio “Sephora Kids”. Početkom 2024. društvene mreže preplavili su videi djece i preteens generacije (Gen Alpha) koji u Sephorinim trgovinama traže luksuzne skincare proizvode – često s anti-age sastojcima. Isprva viralan trend, danas je postao ozbiljan tržišni faktor.
Sve je krenulo s TikTok trendovima u kojima su djeca (često mlađa od 12 godina) prikazivala svoje složene skincare rutine s proizvodima poput retinola, AHA kiselina i niacinamida. Brendovi poput Drunk Elephant, Glow Recipe, Byoma i Bubble dospjeli su na wishlistu generacije koja se još nije ni suočila s aknama.
Prema istraživanju Piper Sandlera, prosječan tinejdžer godišnje potroši oko 350 eura na proizvode za njegu kože. Gen Alpha već sada troši milijarde – procjenjuje se da će njihova ukupna kupovna moć do 2029. doseći čak 5 bilijuna eura. Drugim riječima – oni više nisu “djeca”, već ozbiljni kupci s utjecajem.

Gdje leže problemi?
Dermatolozi i stručnjaci upozoravaju da proizvodi s aktivnim sastojcima (retinol, kiseline, peptidi) mogu iritirati i oštetiti osjetljivu dječju kožu. Umjesto koristi, moguće su nuspojave poput crvenila, osipa, perutanja i trajnog narušavanja zaštitne barijere kože.
U članku Cosmetics Businessa (“From age ratings to skin care A to Zs”), naglašava se potreba za:
-dobnim oznakama na proizvodima,
-većom edukacijom roditelja i mladih,
-te odgovornim ponašanjem brendova i trgova
Brendovi brzo odgovaraju – pojavile su se dječje linije poput Revolution Skin, Evereden, TBH Kids i Your Skin Stuff s blagim formulacijama bez jakih kiselina, parfema i agresivnih aktivnih tvari.
Sephora i Ulta već uvode:
edukativne zone u trgovinama,
jasne oznake za proizvode “prikladne za djecu i tinejdžere”,
-te internetske vodiče za roditelje.
Čak je i izvršna direktorica Sephore, Artemis Patrick, izjavila početkom 2025.: “Tinejdžerima je potrebno samo troje: čistač, hidratantna krema i SPF. Ništa više.”
Umjesto zabrana, stručnjaci predlažu edukaciju i bolju informiranost:
-“Skin care od A do Ž” vodiči
-Influenceri koji promoviraju minimalne i sigurne rutine
-Korištenje alata poput EWG Skin Deep baze za provjeru sigurnosti sastojaka
-Organizacije poput EWG (Environmental Working Group) preporučuju proizvode s oznakom EWG Verified, koji ne sadrže štetne ili iritantne tvari – idealni za mladu kožu.
Što donosi 2025.?
U SAD-u, točnije Kaliforniji, razmatra se zakon koji bi zabranio prodaju proizvoda s anti-age sastojcima osobama mlađima od 18 godina. Ova rasprava već se širi i na Europu, gdje se sve više poziva na regulatorni nadzor nad reklamiranjem proizvoda djeci.
Istovremeno, sve više mladih potrošača (i roditelja) traži:
-održive proizvode,
-ekološki prihvatljivu ambalažu,
-proizvode bez štetnih sastojaka, testirane i transparentne.
Godinu dana nakon eksplozije “Sephora Kids” fenomena, jasno je da ovo nije bio samo trend s TikToka – već nova generacija potrošača s jasnim zahtjevima i velikim utjecajem.
Rješenje nije zabrana, već znanje.
Prava edukacija, uz sigurnu ponudu proizvoda i roditeljsku podršku, može pomoći djeci da razviju zdrave navike njege kože, bez nepotrebnog pritiska i štete.
PIše: Jelen Hac