Osnivačica: Anja Stehlik

Vanjski suradnici:
Senka Suman Pettener, Ana Bolobichio Vidalić

Svoje upite i prijedloge šaljite na: 

info@stylish.hr

Image Alt
 • LJEPOTA  • Sephora Kids: Godinu dana kasnije – što smo naučili i kamo idemo dalje?

Sephora Kids: Godinu dana kasnije – što smo naučili i kamo idemo dalje?

U svijetu ljepote, rijetko koji fenomen izazove toliko reakcija kao što je to učinio “Sephora Kids”. Početkom 2024. društvene mreže preplavili su videi djece i preteens generacije (Gen Alpha) koji u Sephorinim trgovinama traže luksuzne skincare proizvode – često s anti-age sastojcima. Isprva viralan trend, danas je postao ozbiljan tržišni faktor.  

Sve je krenulo s TikTok trendovima u kojima su djeca (često mlađa od 12 godina) prikazivala svoje složene skincare rutine s proizvodima poput retinola, AHA kiselina i niacinamida. Brendovi poput Drunk Elephant, Glow Recipe, Byoma i Bubble dospjeli su na wishlistu generacije koja se još nije ni suočila s aknama. 

 

Prema istraživanju Piper Sandlera, prosječan tinejdžer godišnje potroši oko 350 eura na proizvode za njegu kože. Gen Alpha već sada troši milijarde – procjenjuje se da će njihova ukupna kupovna moć do 2029. doseći čak 5 bilijuna eura. Drugim riječima – oni više nisu “djeca”, već ozbiljni kupci s utjecajem.  

Gdje leže problemi?

Dermatolozi i stručnjaci upozoravaju da proizvodi s aktivnim sastojcima (retinol, kiseline, peptidi) mogu iritirati i oštetiti osjetljivu dječju kožu. Umjesto koristi, moguće su nuspojave poput crvenila, osipa, perutanja i trajnog narušavanja zaštitne barijere kože.

U članku Cosmetics Businessa (“From age ratings to skin care A to Zs”), naglašava se potreba za:

-dobnim oznakama na proizvodima,

-većom edukacijom roditelja i mladih,

-te odgovornim ponašanjem brendova i trgova

Brendovi brzo odgovaraju – pojavile su se dječje linije poput Revolution Skin, Evereden, TBH Kids i Your Skin Stuff s blagim formulacijama bez jakih kiselina, parfema i agresivnih aktivnih tvari.

Sephora i Ulta već uvode:

edukativne zone u trgovinama,

jasne oznake za proizvode “prikladne za djecu i tinejdžere”,

-te internetske vodiče za roditelje.

Čak je i izvršna direktorica Sephore, Artemis Patrick, izjavila početkom 2025.: “Tinejdžerima je potrebno samo troje: čistač, hidratantna krema i SPF. Ništa više.”

Umjesto zabrana, stručnjaci predlažu edukaciju i bolju informiranost:

-“Skin care od A do Ž” vodiči

-Influenceri koji promoviraju minimalne i sigurne rutine

-Korištenje alata poput EWG Skin Deep baze za provjeru sigurnosti sastojaka

-Organizacije poput EWG (Environmental Working Group) preporučuju proizvode s oznakom EWG Verified, koji ne sadrže štetne ili iritantne tvari – idealni za mladu kožu.

 Što donosi 2025.?  

U SAD-u, točnije Kaliforniji, razmatra se zakon koji bi zabranio prodaju proizvoda s anti-age sastojcima osobama mlađima od 18 godina. Ova rasprava već se širi i na Europu, gdje se sve više poziva na regulatorni nadzor nad reklamiranjem proizvoda djeci.

Istovremeno, sve više mladih potrošača (i roditelja) traži:

-održive proizvode,

-ekološki prihvatljivu ambalažu,

-proizvode bez štetnih sastojaka, testirane i transparentne.

Godinu dana nakon eksplozije “Sephora Kids” fenomena, jasno je da ovo nije bio samo trend s TikToka – već nova generacija potrošača s jasnim zahtjevima i velikim utjecajem.

Rješenje nije zabrana, već znanje.
Prava edukacija, uz sigurnu ponudu proizvoda i roditeljsku podršku, može pomoći djeci da razviju zdrave navike njege kože, bez nepotrebnog pritiska i štete.

PIše: Jelen Hac